Saturday, February 5, 2011

buih-buih idaman

Iman itu menggelisahkan..menuntut kemauan dan keazaman yang tinggi. Begitulah agaknya para sahabat hadapi tika fasa dakwah di Mekah, pabila islam dipandang sangat asing aka pelik bin ajaib. Golongon aneh dan macam2 lagi. Tika zaman kita sekarang, islam mungkin tidak dipandang asing but yet still daie dipandang asing dan aneh..

Golongan yang ingin beramal islami dipandang serong bukan sahaja oleh orang normal ( kita kan dipanggil golongan tidak normal..:) bahkan oleh pendukung dakwah itu sendiri..Pabila di bumi sebenar daie melihat realiti sebenar even sebelum nih dah tgk pun..sigh..byk keje kna buat lagi ni dan akan bertambah kerjanya apabila daie melihat si kawan daienya turut sama menjadi golongan orang ramai..WHATTT!!!!! Terkejut aneh bangat wal terkesima...
GOLONGAN PENGGERAK DAKWAH ke nih?....
daie kembali termenung seperti termenungnya burung dalam muntalaq bab 2..hanya gerhana bukan terbenamnya matahari...

Si daie kembali memuhasabah diri..salah akukah selaku teman yang tidak mengingatkan..salah sistemkah kerana tidak melahirkan individu yg terjaga muwasofatnya..salah siapakah ini..lantas si daie beransur pergi dalam sunyi kepekatan malam yg penuh musuh seperti dalam surah An-Nas yg kita imani..


jangan jadi buih semata!

the mujaddid
hari ini amal berbicara

No comments:

Post a Comment

~JEJAK-JEJAK PENUH ERTI~